Origens

Aquest projecte ha estat inspirat i creat en record de Josep Oriol Viladomiu i Portabella

Fundació JOV neix l’any 2013 inspirada en el record de Josep Oriol Viladomiu i Portabella.
Josep Oriol va néixer a Barcelona a l’any 1950. Desè d’una família d’onze germans, sempre es va caracteritzar pel seu esperit obert i alegre.

En els seus anys d’estudiant va mostrar la seva capacitat d’unir grups, tot i no ser un alumne avantatjat. Casat amb Mª Dolors Lamarca i pare de tres fills, va dedicar la seva vida a la família i a la recerca per millorar el diagnòstic del síndrome de l’X fràgil creant juntament amb la seva dona i altres pares la primera associació SXF d’Espanya.

Compromès amb la societat i els joves, el seu carisma i el seu caràcter acollidor va fer que tots els seus amics, familiars i coneguts el recordin amb admiració.

El programa Autoconeixement i Creativitat per a la projecció de vida va ser creat l’any 2010, any de la mort del Josep Oriol. Aquest fou el motiu pel qual es decidí dedicar-lo en el seu record. Ell va ser font d’inspiració en l’intercanviï d’idees i inquietuds que es destil·laven en les llargues converses sobre educació i societat que mantenia amb els seus familiars i amics.

“VIU LA TEVA VIDA

INTENSAMENT”