UN SOMNI PER A LES FUTURES GENERACIONS

Arrelar per créixer, elaborar camins

Escrit per Fundació JOV.

Fa deu hiverns vam somiar en les futures generacions, en aquelles que són i seran capaces de traçar un camí ple de significat i coherència.

Fa vuit hiverns, a l’aula, formàvem part del somni. Als ulls del jove es reflexava l’entusiasme i alhora la inseguretat del que implicava fer camí amb direcció. A la zona rural del territori de parla catalana, Fundació JOV neix; ple d’il·lusió per a crear una metodologia pedagògica única i singular en l’àmbit personal, social i de l’autoconeixement per al jove.

Generacions marcades per moments de canvi han fet del projecte JOV una eina vital per a l’educació i l’acompanyament emocional. Els ulls del jove no eren els únics que buscaven una mà; infants, adults, famílies i professionals de l’educació anaven en busca d’una mirada d’acompanyament i de guia ; on els valors es posaven al centre del diàleg des de l’escolta del camí personal i la il·lusió per a un futur benestant esdevenia el “kit” de la qüestió en l’abundància de la societat actual i futura.

Com a éssers humans necessitem arrelar com un arbre, tenir una base prou ferma (autoconeixement i valors) per sentir-nos segurs i poder créixer cap amunt, desplegar les branques sense por, obrir-nos a tot un món de possibilitats, buscar camins propis, sempre des del respecte i la llibertat interior.

Podem ajudar-nos, en aquest procés, des del coneixement i el reconeixement de l’altre; podem acompanyar-nos en aquest trajecte que porta cap endins (conèixer-se un mateix) i cap enfora, buscant camins i, un cop hem sentit en quins som més nosaltres mateixos, més lliures, podrem començar a elaborar el recorregut: la nostra obra d’art.

En el fons aquest és un procés de recerca personal que no s’acaba mai, perquè forma part de la condició humana: Som buscadors, ens fem preguntes.

La missió de Fundació JOV, amb proximitat i escolta, és donar importància a cada un de nosaltres, a les nostres preocupacions i esperances. Crear un impacte de benestar personal i emocional a llarg termini que permeti l’autonomia personal i comunitària. Obrir oportunitats per a crear una societat més justa, en especial a aquelles aules on es comparteixen llengües locals i estrangeres. La tasca de Fundació JOV es dota de sentit i sensibilitat a les diferents realitats familiars.

I és que viure és crear una obra d’art; Fundació JOV és el pinzell d’aquell jove o infant que pinta el quadre més bonic.

El programa educatiu “Autoconeixement i creativitat per a la projecció de vida” està dedicat a atendre aquell somni, a aquella mirada o a aquella obra d’art que viu en un moment de dubte. La poesia de la vida, l’escolta de l’ànima.