Fundació

Fundació JOV (fundada l’any 2013, com Associació Beques JOV) és un projecte educatiu i social ubicat a la zona del Moianès, que dóna suport i complementa la formació dels joves dins l’educació reglada, amb la finalitat d’orientar-los a trobar la seva vocació professional, així:

• Obrim les portes a tots els joves entusiastes que vulguin enfortir-se com a persones.
  • Iniciem el nostre recorregut a secundària, treballant la motivació i l’autoestima dels joves.
  • Contribuïm en el món de l’educació, ajudant aquells estudiants que no acaben de trobar el seu lloc, però que tenen la necessitat de desenvolupar la seva ment creativa.

Per això Fundació JOV, crea i desenvolupa el Programa Autoconeixement i Creativitat per a la projecció de vida amb l’objectiu d’ajudar a innovar l’educació del S.XXI i rebaixar l’índex de fracàs escolar.

Som una Fundació compromesa amb el futur del joves.

“Creiem fermament que el futur està en mans de les noves generacions, per això volem donar-los aquelles eines que ens han estat útils a nosaltres: des de l’exemple d’aquells que ja han estat emprenedors i han sabut desenvolupar la seva idea amb èxit, fins a la transmissió dels valors que fan possible l’avenç positiu de la societat.”

MISSIÓ

Fundació JOV treballa creativament per al creixement personal i col·lectiu dels joves.

VISIÓ

Fundació JOV vol ser un referent i una motivació en l’educació dels joves del segle XXI prenent com a eixos l’autoconeixement, la creativitat i l ‘ofici des dels valors.

VALORS

Fundació JOV es construeix a partir dels valors que formen part de la seva pedagogia: la responsabilitat, l’honestedat i l’entusiasme. La creativitat i la resiliència són les eines i les habilitats que ens ajudaran a promoure aquests valors.

Aquest projecte ha estat inspirat i creat en record de Josep Oriol Viladomiu i Portabella.
“Viu la teva vida intensament”

ORÍGENS

Fundació JOV neix l’any 2013 inspirada en el record de Josep Oriol Viladomiu i Portabella.
Josep Oriol va néixer a Barcelona a l’any 1950. Desè d’una família d’onze germans, sempre es va caracteritzar pel seu esperit obert i alegre.

En els seus anys d’estudiant va mostrar la seva capacitat d’unir grups, tot i no ser un alumne avantatjat. Casat amb Mª Dolors Lamarca i pare de tres fills, va dedicar la seva vida a la família i a la recerca per millorar el diagnòstic del síndrome de l’X fràgil creant juntament amb la seva dona i altres pares la primera associació SXF d’Espanya.

Compromès amb la societat i els joves, el seu carisma i el seu caràcter acollidor va fer que tots els seus amics, familiar i coneguts el recordin amb admiració.

El programa Autoconeixement i Creativitat per a la projecció de vida va ser creat l’any 2010, any de la mort del Josep Oriol. Aquest fou el motiu pel qual es decidí dedicar-lo en el seu record. Ell va ser font d’inspiració en l’intercanviï d’idees i inquietuds que es destil·laven en les llargues converses sobre educació i societat que mantenia amb els seus familiars i amics.

style=

QUINA NECESSITAT EDUCATIVA HI HA A L’ACTUALITAT?

• ABANDONAMENT
    Entre un 20 i 30% dels joves d’entre 16 i 18 anys no encaixen en el model educatiu actual i opten per
    deixar els estudis.
  • INSATISFACCIÓ
    7 de cada 10 adults expressen insatisfacció en la seva feina.
  • FALTA DE VOCACIÓ
    6 de cada 10 adults no tenen una feina d’acord a la seva vocació.
  • POR AL FRACÀS
    Els joves expressen por al fracàs i a què la seva formació no sigui adient.
  • RESPECTE
    8 de cada 10 professors i alumnes manifesten una preocupació envers la forma de comunicar-se i relacionar-se amb l’altre.