Orientació a l’Institut Moianès

Quan arriba 4t d’ESO els alumnes comencen un curs en el qual finalitza una etapa, i tenen la responsabilitat de decidir què volen fer en el seu futur més pròxim. Com que es tracta d’una decisió important, cal pensar-ho i madurar-ho, per això Fundació JOV ho plantegem com un procés. Iniciem amb el taller de discerniment, en el qual treballem amb els alumnes com saber escollir, reflexionant sobre els pros i contres, les seves capacitats i limitacions, sentiments i valors, i ho fem a través d’un cas pràctic en el qual acaben prenent una decisió,  fent un procés de reflexió intern que propicia a que l’alumne es conegui a ell mateix. La segona part de l’activitat, és compartir la decisió amb els companys, on es genera un intercanvi d’idees i reflexions, en el qual els alumnes parlen sobre ells mateixos, una oportunitat perquè els altres coneguin trets personals que els defineixen.

El procés per tal de discernir sobre el seu futur, continua amb les sessions d’orientació individual JOV amb un format propi, que complementen la tasca que realitza el tutor i la família. Els alumnes durant el curs es van nodrint i van contemplant les seves opcions amb l’ajuda de tots els interlocutors, i finalment quan arriba el moment prenen una decisió madura, afí amb el què senten, valoren, creuen que és el millor per ells, i sobretot es senten capacitats per tirar-ho endavant.

¿Quieres unirte a la conversación?
Siéntete libre de contribuir!