D’Associació a Fundació

Estem entusiasmats d’anunciar que oficialment el dia 19 de juny del 2018, ens vam constituir com a Fundació JOV. Per nosaltres és una bona notícia,  ser Fundació contribueix positivament a molts nivells. Des dels inicis, quan vam fundar l’Associació Beques JOV l’any 2013, en record a Josep Oriol Viladomiu, i fins a l’actualitat, els nostres objectius han estat molt clars, treballar creativament per al creixement de la persona jove i, alhora, pel creixement del col·lectiu social al què pertany; per a la seva formació i educació de manera innovadora, prenent com a eixos l’autoconeixement, la creativitat i l’ofici.

Volem continuar contribuint en l’educació del segle XXI com ho hem fet fins ara, amb unes bases més sòlides i un equip compromès en fer-ho possible.

Enneagrama: eina d’autoconeixement i acompanyament

Els professionals del Programa d’Acompanyament Educatiu de Fundació Catalunya la Pedrera continuen apostant per la formació en autoconeixement. Els hem presentat l’Enneagrama, com a eina d’autoconeixement i acompanyament, focalitzada en conèixer-se a un mateix per tal de comprendre millor als altres. Han descobert quines són les nou tipologies de personalitat de l’Enneagrama de forma creativa, participant en la construcció de cada una d’elles tot posant-les en escena. Així és com han iniciat els educadors/es la formació en Enneagrama, un camí en autoconeixement que dura tota una vida.

Per l’equip JOV sempre és un  plaer anar a la Pedrera i compartir la tarda amb l’equip PAE de Fundació Catalunya la Pedrera, no només per la bona sintonia i connexió que traspua,  també per la professionalitat i humanitat que tant els defineix.

Xerrada i servei d’assessorament a l’AMPA de I’Institut Moianès

El passat 24 de gener es va realitzar la xerrada per a pares i mares de l’AMPA de l’Institut Moianès. Després de l’ESO i el batxillerat, els alumnes han de decidir sobre el seu futur acadèmic-professional, i per aquest motiu les  orientadores de Fundació JOV, que són les responsables del servei d’orientació del centre, van aprofitar la xerrada per donar informació i eines perquè les famílies puguin acompanyar als seus fills/es en aquest procés. La continuïtat de la xerrada, és el servei d’assessorament familiar personalitzat, en el qual l’ordinadora pot concretar i donar un servei a mida. Amb tot això s’aconsegueix que tots els agents (família, tutor/a, orientador/a) que intervenen en el procés educatiu del jove puguin acompanyar-lo en el discerniment.